.Dlaczego warto

Social-commerce należy do najbardziej efektywnych trendów marketingowych lat 20. XXI wieku. Nawet krótki overview przez liczby pokazuje, że sprzedaż albo budowanie wizerunku marki bezpośrednio w kanałach społecznościowych daje możliwość skutecznego dotarcia do pożądanej grupy docelowej. Potrzebujesz dowodu? Swipe-down.

83%

badanych wskazuje, że aplikacja Instagram pozwala im odkrywać nowe produkty lub usługi, 81% deklaruje, że umożliwia ona research na temat produktów lub usług, a dla 80% jest wsparciem w podjęciu decyzji, czy kupić produkt lub usługę. (SocialPress)

pobrań aplikacji TikTok w maju 2020 roku. Dzięki czemu stanęła na pierwszym miejscu w rankingu najczęściej pobieranych aplikacji, wyprzedzając WhatsApp czy Instagram. Jego dotychczasowa liczba pobrań jest imponująca.
(TikTok)

2 mld

19 mln

tylu użytkowników Social Media jest w Polsce. To prawie 50% populacji Polski. W stosunku do kwietnia 2019 roku liczba użytkowników Social Media w Polsce wzrosła o 1,4mln (7,8%). Aż 97% użytkowników korzysta z SoMe w mobile’u. (Digital Poland 2020, We are Social, Hootsuite)

średnio czasu dziennie Polacy spędzali korzystając Social Mediów. To 43,8 tys. minut rocznie. Najpopularniejszymi kanałami SoMe są YouTube (korzysta z niego aż 92% użytkowników Internetu w wieku między 16 a 64 rokiem życia), Facebook (-89%), Instagram (55%), Twitter (35%), LinkedIN (26%), TikTok (15%). (Digital Poland 2020, We are Social, Hootsuite)

2h

1,47 mld

aktywnych użytkowników na świecie dziennie odwiedza Facebook’a. W Polsce reklamy na Facebooku docierają do 49% populacji powyżej 13 roku życia. (BigCommerce; Digital Poland 2020, We are Social, Hootsuite)

użytkowników Instagrama każdego miesiąca klika w posty shoppable, żeby przeczytać więcej o produkcie, a aż 500 mln kont korzysta z Instagram Story. Aplikacja przyciąga w każdym miesiącu ponad 1 mld aktywnych użytkowników. (Instagram)

130 mln

9,45 mld

dolarów według prognoz TikTok zanotował w 2019 roku wzrost przychodów reklamowych. Z kolei w 2020 r. wpływy mają się zwiększyć o kolejne 46,6% do poziomu 13,86 mld dol. (Wirtualnemedia.pl)

aktywnych użytkowników TikToka miesięcznie, którzy średnio spędzają na platformie ponad godzinę dziennie. W Polsce mamy ich 4,1 mln – od początku pandemii to skok o 46%. W tym tempie wzrostu najpóźniej na jesień TikTok zrówna się z Instagramem, który ma około 7 mln MAU. (Wirtualnemedia.pl)

1 mld